Na de MOB-Expo van zondag 21 april 2024 werd er op de eerste vergaderingen weinig gewerkt en vooral veel nagekaart

Wat was er goed verlopen en wat kon er beter?

Algemeen was iedereen tevreden was over het verloop van onze eerste tentoonstelling. We waren ook blij met de vaak opbouwende commentaren en tips voor verbetering die we kregen.

Een van de opmerkingen was dat onze ballast te dik was aangebracht. Dus dat gingen we als eerste verhelpen.

 

  1. We merkten ook dat omschakeling van de keerlussen na 5 à 6 uur ‘kuren’ begon te vertonen. De omschakeling deed niet altijd zijn werk, waardoor de treinen vastliepen. Ook dit moesten we verhelpen.

  2. De rijweg voor het station willen we ook aanpakken. Nu is deze nogal donker en vol barsten uitgevallen.

  3. Verder kan ook de scenery verder ‘aangedikt’ worden. (meer boompjes en struiken)

  4. …    (verdere plannen met de L165 houden we nog even geheim)


Het clubleven bestaat gelukkig niet alleen uit het werken aan tentoonstellingsbanen. We zouden ook af en toe wel eens met een baan willen rijden.

Een probleem met onze huidige lokalen is dat we onze huidige baan niet in zijn geheel kunnen opstellen. Er wordt dus ook ijverig over nagedacht hoe we onze lokalen kunnen herinrichten.

En of dit nog niet genoeg is, willen we ook onze Janakpur een grondige opfrissing geven.

En misschien ook nog een nieuwe kleinere baan maken zodat we ook met 3-rail kunnen rijden?

Plannen genoeg dus om ons nog een tijdje zoet te houden.

De vakanties kwamen eraan en de vergaderingen gingen door met een kleinere bezetting...

 

 

En toen kwam de uitnodiging om mee te doen aan ‘Expo-trains’ in Walferdinge (Luxemburg) op 9 en 10 november 2024.

Gingen we ons weer een strikte deadline laten opdringen?

 

Ja dus, en met veel plezier!

De aanpassingen aan de L165 worden dus prioritair. Puntjes 1 tot 3 moeten voor november in orde gebracht worden. En liefst zouden we ook aan puntje 4 willen verder werken.

Bij het schrijven van dit verslag (begin) is er al een heleboel gedaan. Punt 2 zou in orde moeten zijn. De te dikke ballast is verwijderd (dit was niet zo simpel) en het opnieuw ballasten kan terug beginnen. Ook aan punt 3 is er al gewerkt.

 

De weg is uitgebroken en er zijn al veel testen gebeurd om een rijweg te maken zonder dat er veel barsten inzitten. 

(wordt vervolgd)....